VisitDenmark

Årsmøde 2019 i Det Digitale Partnerskab


Dato og tid

Tirsdag d. 30. april 2019 kl. 09:30 til 16:00

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 23. april 2019 kl. 12:00

Sted

BLOX
Bryghuspladsen
1473 København K
Denmark

Arrangør

Det Digitale Partnerskab
+45 32889943
anbeda@visitdenmark.com



DIGITAL SHARING

"Let's share" 
er udgangspunktet for Årsmødet 2019, hvor vi i kreative, københavnske omgivelser stiller skarpt på fordelen ved og vigtigheden af at dele - også digitalt. 


Turismebranchen forandrer sig. Det samme gør turistens adfærd. En ændret virkelighed betyder nye muligheder, og det skal vi i dansk turisme være klar til. 

På Årsmødet vil AirBnB give et indblik i, hvordan de - som verdens førende virksomhed indenfor deleøkonomi - arbejder med bæredygtig turisme, blandt andet med deres seneste feature, AirBnB Experiences, som København i 2018 blev den første nordiske by til at tilbyde både danske besøgende og internationale turister. 

AirBnB vil også give et bud på fremtidens digitale udfordringer inden for deleøkonomien, herunder hvordan de ser turismelandskabet udvikle sig i fremtiden. Efter oplægget vil der være en Q&A-session med mulighed for at stille spørgsmål. 

Efter frokost afholdes to workshops – henholdsvis ’Ny ASP-portal' og ‘Listening tools som marketing redskab’. 

Tilmelding til både workshops og evt. rundvisning sker her på siden.
 

 
PROGRAM

09:30

Registrering og let morgenmad

10:00

Generalforsamling - kun medlemmer af Det Digitale Partnerskab

11:15

Pause - øvrige (ikke-medlemmer) ankommer

11:30

Inspirationsoplæg v/ AirBnB

12:15

Frokost

13:00

Workshops (inkl. pause)

 

Ny ASP-portal
 - faciliteret af: VisitDenmark

Listening tools som marketing redskab
- faciliteret af: VisitDenmark & Innovation Lab

15:30

Tak for i dag - og på gensyn!

15:45

Valgfri rundvisning på BLOX (VIP-pris pr. person 50,- kr.)

Programmet er med forbehold for ændringer.



WORKSHOPS:

Ny ASP-portal 

Vores nye fælles platform skal snart til at gå i luften, så vær med, når den nye platform præsenteres – og få værktøjer til både at fange Googles opmærksomhed og stille turistens nysgerrighed.

Først vil kreativ direktør Kitt Ralkov fra FFW Agency og Niklas Anvig fra VisitDenmark invitere jer med indenfor til de strategiske overvejelser for en DMO-platform og tanker bag den nye platforms design.

Herefter vil Victoria Frivold Olsen fra VisitDenmark fortælle om det kommende KPI-framework i Google Analytics samt hvorfor det er vigtigt at samle data op - og hvordan netop det kan hjælpe jer med at få en indsigt i, hvad turisten er nysgerrig efter at få svar på.

Donna Sandahl fra VisitDenmark vil give de vigtigste Do's & Dont's til SEO-optimering af content, og hvad I som DMO selv skal være opmærksomme på, når I migrerer content til den nye portal.

I vil få værktøjer til, hvordan I med godt content, der besvarer mange hv-ord, kan komme gæsten i forkøbet. Til glæde for både jer og turisten.

Afslutningsvis vil Susanne Nielsen fra VisitDenmark være til rådighed til at svare på eventuelle tekniske spørgsmål.

Listening tools som marketing redskab

Kom og hør om listening tools, og hvordan disse kan være med til at skabe værdi og spare værdifulde ressourcer i jeres organisation. 

Indledningsvist vil Johanne Seidelin fra VisitDenmark fortælle om fordele og ulemper ved de listening tools, VisitDenmark gør brug af - samt dele ud af værdifulde learnings. 

Herefter leverer Innovation Labs afdeling for turisme og oplevelser v/ Mads Thimmer og Jarle Kondrup overblik over og indsigt i, hvordan I kan udnytte et digitalt mindset, psykologien bag sociale mediers potentiale og rolle i turisme samt brugen af social listening tools som praktiske redskaber og hjælpemidler til at styrke destinationen lokalt. 

På denne workshop får I konkrete input og løsningsforslag til de problemstillinger, I selv oplever, så I ved hjælp af listening tools kan forløse destinationens uudnyttede potentiale.



PRAKTISK INFORMATION

DELTAGERGEBYR

Medlemmer:

Årsmødet er gratis for én person per virksomhed/organisation.

Ønsker man at tilmelde mere end én, gælder følgende pris:

400,- kr. ekskl. moms pr. person


Ikke-medlemmer:

800,- kr. ekskl. moms pr. person 


No-show: 


Ved tilmelding og manglende deltagelse (uden afbud inden syv dage før Årsmødet) vil der være no-show gebyr svarende til tilmeldingsprisen.

Fakturering af hhv. deltagergebyr og evt. no-show gebyr vil ske medio maj 2019.


PARKERINGSFORHOLD v/ BLOX:

Det er muligt at parkere i BLOX’s fuldautomatiske p-hus mod betaling.

Pris pr. påbegyndt 1/2 time: 20,- kr.

Find vej til BLOX' parkering her.


Har du/I spørgsmål, eller oplever problemer på siden, skal i endelig tage kontakt til os. Kontaktinformation findes herunder.



De bedste hilsner

Det Digitale Partnerskab



Find vej til arrangementet

Kontaktinformationer til arrangør

Det Digitale Partnerskab
+45 32889943
anbeda@visitdenmark.com